ALGUNS MITES SOBRE LA NUTRICIÓ

Els carbohidrats engreixen

Encara sembla que el macronutrient més “odiat” per la societat a l’hora d’aprimar és l’hidrat de carboni. Si bé és cert que vivim en una societat en la qual la majoria de productes tenen un excés de sucres i una alimentació basada en productes poc saludables alts en carbohidrats i greixos trans, no és cert que la culpa de tots els nostres mals sigui dels carbohidrats .

Els carbohidrats per si sols no ens van a fer engreixar o no aprimar-se, en primer lloc hem de tenir en compte el balanç calòric, encara que no només hem de pensar en el balanç calòric, sinó també en la procedència dels nutrients que proporcionem al nostre organismo

Ja s’ha parlat en alguna ocasió sobre que una quilocaloria no és una quilocaloria i és que no és el mateix ingerir 200Kc procedents d’un parell de dolços de pastisseria industrial que 200Kc procedents d’un parell de plàtans.

Tot i que la composició nutricional basant-nos en els macronutrients pugui ser similar, l’efecte saciant ia nivell digestiu del menjar “real” no és el mateix que el dels productes industrials. Les fruites, verdures, hortalisses, carns i en definitiva, aliments que trobem a la natura, són més saciants i aporten un efecte termogènic més gran en la seva digestió que els productes industrials.

descarga (1)

El timing en l’alimentació no és tan important

descargaUn altre mite bastant estès és el del timing, és a dir, el fet de menjar certs aliments a hores concretes del dia, per exemple: els carbohidrats a la nit engreixen. Aquest famós mite, que també desemmascarem a vitonica , té diferents variants, com ara: els carbohidrats a partir de certa hora, engreixen.

Si bé és cert que a nivell de rendiment esportiu és interessant cuidar l’alimentació fins a tal punt de tenir en compte l’horari dels àpats, a nivell metabòlic o de pèrdua de greix, no notarem cap canvi, sempre que el balanç global de nutrients i calories que ingerim al llarg del dia, sigui el que correspon per aconseguir l’objectiu de perdre greix.

És a dir, que si hem de ingerir 2000Kc, de les quals, 1200Kc procedeixen de carbohidrats, és a dir, uns 300g de carbohidrats diaris, si només realitzem un dinar en què ingerim aquests 300g, seguirem perdent greix, sempre que aquestes 2000Kc siguin nostre dèficit calòric.

Menjar més vegades no accelera el nostre metabolisme

Dins el món de la nutrició, una altra de les creences errònies és la que si mengem més vegades, aprimarem més. Ja us hem parlat en més d’una ocasió ia més de forma detalla del famós dejuni intermitent , el qual a més té una sèrie de beneficis a nivell de l’organisme bastant interessants.

No obstant això, el que vull destacar és, que si una persona està acostumada a realitzar diversos menjars al dia, perquè així se sent saciat més temps i és capaç de controlar millor el total calòric que ha d’ingerir durant el dia, pot seguir utilitzant aquesta estratègia .

No obstant això, no és el fet de menjar diverses vegades al dia el que l’ajuda a perdre més greix, sinó el menjar menys del que el seu cos gasta al llarg del dia. El dejuni intermitent és una forma d’alimentació que té bastants avantatges a nivell de salut però que jo no recomanaria utilitzar o provar a tothom, ja que, caldria veure exactament de quina posició partim a l’hora de perdre greix.

descarga (2)

Barrejar carbohidrats i proteïnes és dolent

Des del punt de vista nutricional, ja de per si aquest punt és un disbarat. Si pensem per exemple en un aliment com el bròquil, el mateix aliment en si té una composició nutricional en la qual trobem tant carbohidrats com proteïnes, és a dir:

De cada 100g de bròquil, obtenim 33Kc, 2.66g de carbohidrats i 3.56g de proteïna.

Amb la qual cosa, realitzar menjars en què barregem carbohidrats amb proteïnes o greixos, no tindrà cap influència negativa a l’hora de perdre greix si és aquest el nostre objectiu.

Igual que aquest és un mite, totes les seves variants també ho són, com per exemple, el fet de menjar fruita abans o després d’un àpat.

descarga (1)

 

FONT D’INFORMACIÓ: document escrit per Alberto Benítez Andrades.

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s