L-CARNITINA “crema greixos de moda”

En els últims anys en els gimnasos i llocs freqüentats per esportistes s’ha posat de moda prendre suplements de L-carnitina. Com molts dels suplements que la gent pren a vegades no sabem ben bé quina funció té, segons els que la comercialitzen és un “crema greixos natural”.

Bé doncs, la L-Carnitina és un nutrient derivat de l’aminoàcid essencial Lisina. L-Carnitina és un transportador lligat a la cadena que crema els greixos.

termo+te+quemador+de+grasas+fuxion+prolife+con+l+carnitina+valencia+carabobo+venezuela__BEADA4_9El nostre organisme sintetitza la L-Carnitina, però a més a més també en consumim grans quantitats amb la carn de xai, vedella, i en menys quantitat els làctics i carns blanques. És a dir que les nostres necessitats diàries de carnitina estan sobradament cobertes: 1.- perquè el nostre cos en sintetitza, 2.- perquè la ingerim amb una dieta saludable de forma abundant.

És veritat que algunes persones poden tenir dèficit de carnitina però és causa de malaltia genètica, mala dieta o algun altre problema. Normalment provoca rampes i fatiga muscular. En aquets casos es canvia  la dieta o es pren suplementació sempre controlat per un sanitari.

Evidencies científiques:

En diferents estudis independents, han demostrat que el fet de practicar més esport la carnitina ni augmenta ni disminueix del cos, ni tampoc es veuen pèrdues importants en orina.

Les persones que prenen suplements de carnitina és per la seva propietat de cremar greixos, però en els estudis científics realitzats amb persones, estadísticament no es veu cap rellevància. Les persones de l’estudi que cremaven més greixos eren les que practicaven esport independentment de si prenien o no L-carnitina.

Algunes industries han apostat fort per aquest producte i en algun estudi amb animals s’ha demostrat que la carnitina és un cremador de greixos.

como-tomar-l-carnitina

Molts suplementes o  molècules que a vegades ens poden semblar miraculoses, perden aquestes propietats màgiques en els estudis científics independents. Per molts transportadors que posem el cos si no tenen res per transportar difícilment treballaran.  Aquest cas no és una excepció ja que el propi cos (tret que hi hagi un problema) ja produeix la carnitina que ell necessita tant en el moment d’activitat intensa com en repòs.

Text traduït i resumit per la LAURA GARRIGA, dietista-nutricionista.

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s