Flam de pastanagues

comer-zanahorias

Ingredients

 1 kg de pastanagues

3 ous

250 ml de crema de llet de soja

Orenga

Pebre negre al gust

Oli

 El.laboració

Pelar i tallar les pastanagues a trosses. Bullir-les amb poca aigua o bé al vapor.

Afegir les pastanagues ja cuites amb la crema de soja, els ous, la sal i el pebre. Batre al minipimer.

Col.locar-ho tot en un motlle untat oli. Posar durant 15 minuts al micrones a máxima potencia ó 45 minuts al forn al bany maria.

Desmotllem el flam i espolvoregem amb l’orenga

IMG_2673

COMENTARI NUTRICIONAL

Aquesta recepta es considera un plat ric en proteïnes de bona qualitat provinent dels ous. Per tal que l’àpat sigui equilibrat us suggereixo acompanyar el flam, amb una guarnició d’arròs integral amb arròs salvatge amb pebrot verd i vermell.

leche-de-soja-l

La crema de llet de soja, li dóna una textura suau i sense aportar greixos saturats típics de la crema de llet tradicional. També obtimdrem una digestió més lleugera.

Per a saber més de la pastanaga a continuació us detallo algunes de les seves propietats i els seus nutrients destacats:

– l’aigua és el component més abundant (88%) de la pastanaga, seguit dels hidrats de carboni; nutrients que ens aporten energía, en quantitats superiors a altres hortalisses, ja que es tracta d’una arrel.

– El seu color taronja es deu a la presència de carotens, entre ells el betacarotè o provitamina A. Així mateix és font de vitamina E, que intervé en l’estabilitat de les cèl·lules sanguínies i en la fertilitat i d’acció antioxidant, i de vitamines del grup B, com ara els folats i la vitamina B3 o niacina.

– Pel que fa al seu contingut de minerals destaca l’aportació de potassi, calci, fòsfor i iode.

 – El consum regular de pastanagues contribueix a cobrir les necessitats de vitamina A.

El betacarotè o provitamina A, després de ser absorbit en el nostre cos es transforma en vitamina A o retinol; essencial per a la visió, el bon estat de la pell, els teixits i per al bon funcionament del nostre sistema immunològic. A més, com a substància d’acció antioxidant, igual que la vitamina E, neutralitza els radicals lliures, de manera que el consum freqüent de pastanagues contribueix a reduir el risc de malalties cardiovasculars, degeneratives i de càncer.

– L’àcid fòlic que aporten les pastanagues contribueix a tractar o prevenir anèmies ia reduir el risc cardiovascular i d’espina bífida en l’embaràs. La niacina intervé en el funcionament del sistema digestiu, el bon estat de la pell, el sistema nerviós i en la conversió dels aliments en energia.

2724055322_984dda4ec8

– Les persones que tinguin dificultats de masticació  poden consumir la pastanaga en forma liquada, beneficiant-se així de totes les vitamines i minerals, això sí, convé prendre el suc acabat d’esprémer.

– També a la pastanaga té un alt poder de gelificació i acció astringent.

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s