RECOMANACIONS DURANT ELS NADALS

S’apropen les festes nadalenques, les trobades familiars i els seus grans àpats.

Són dies en que es mengen aliments molt calòrics i de forma molt desequilibrada, i com a conseqüència la gran majoria de persones augmenten de pes, de mitja s’augmenta de 2 a 5 quilos. Aplicar petits trucs dietètics combinats amb l’activitat física i esportiva ens ajudarà a controlar el pes i les males digestions.

sopa-de-galets22-jpg

A continuació us deixo uns petits consells:

.- No compris dolços abans de començar les festes. Planifica la compra, que sempre estigui present la fruita i verdura en el rebost.

.- Fes un esmorzar saludable, com alguna infusio de té vert, fruita i iogurt ó kéfir amb 2-3 nous.

.- No vagis amb gana en els àpats festius. Pren una peça de fruita o una pastanaga abans del àpats, per a no tenir temptacions de menjar més.

.-  Menja amb tranquilitat i a poc a poc, mastegant bé els aliments.

.- Cuina només la quantitat que s’ha de menjar per aquell dia de la celebració.

.- Si al final tens restes de menjar, les congeles i regala els dolços per a no tenir la temptació de menjar-los un cop finalitzades les festes.

.- Si fas entrants, que siguin saludables, com una amanida amb alvocat amb vinagreta

( exemple: mel, oli, llimona i pebre), pinxo de tomàquet amb formatge fresc o tofu, torradetes amb humus…etc

.- Pots menjar una mica de tot sense omplir els plats més del que fas habitualment en l’alimentació de cada dia.

.- Limita les begudes refrescants i alcohòliques. No et descuidis de beure també aigua i reservar la copa de cava només per a brindar.

.- Pren infusions digestives, com anís estrellat i regalèssia, mentres fas la sobretaula.

.- Recorda que els polvorons, torrons, mantecades…. són molt calòrics,  rics en sucres i greixos. Menja’ls només quan toca i amb racions petites.

millor-moment-menjar-torrons-GETTY_ARAIMA20131225_0101_4

.- Menja també fruita com pinya natural, macedònia, magrana, papaia…

.- Renta’t les dents després del àpats i si pot ser amb una pasta dentrífica de sabor intens, així ja no tindràs temptacions de seguir menjant.

.- Al acabar un àpat…perquè no sortir a fer un passeig amb familia?

.- La resta dels dies, augmenta les amanides, verdures, llegums, iogurts i fruita.

Una-dieta-saludable-y-bien-balanceada-te-asegura-una-buena-nutrición-y-buena-salud…

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s