No puc dormir! què puc menjar per a no patir insomni??

El somni és un estat fisiològic de la persona, regulat per una glàndula pineal, a la base del cervell, que produeix una substància química, la melatonina. La producció i alliberament de l’aquesta substància augmenta a la nit i disminueix pel dia. Aquestes variacions de la quantitat de melatonina regulen el ritme circadià del son-vigília, que s’adapta a l’horari solar.

images (2)

Com tot fenomen humà normal, amb una funció específica, al llarg de la vida del subjecte, el somni pot variar en quantitat i qualitat, en funció de l’edat, estat de salut i malaltia, canvis fisiològics vitals (pubertat, menopausa,. ..), etc.

Abans d’utilitzar fàrmacs per l’insomni, es recomana aplicar les pautes d’higiene del son:

  • Despertar-se i anar a dormir cada dia a la mateixa hora.
  • Limitar el temps diari en un llit al temps necessari de son (7,5-8 hores).
  • Suspendre les substàncies amb efecte activador o estimulador del SNC.
  • Evitar llargues migdiades durant el dia.
  • Fer exercici físic, evitant que es realitzi en les últimes hores del dia pel seu efecte excitant.
  • Evitar activitats excitants en les hores prèvies a anar a dormir.
  • Realitzar banys d’aigua a temperatura corporal pel seu efecte relaxant.
  • Menjar a hores regulars i evitar menjars copiosos prop de l’hora d’anar a dormir.
  • Practicar exercicis de relaxació abans d’anar a dormir.
  • Mantenir condicions ambientals adequades per dormir (temperatura, sorolls, llum, duresa del llit, etc.).

Font: Clínica universidad de Navarra

No toleres una nit insomne ​​més? Aquí tenim uns rics aliments que t’ajudaran a agafar el son i oblidar l’insomni.

  1. Llet

La llet conté triptòfan que ajuda a dormir. Encara que alguns estudis suggereixen que aquest element es desactiva en els lactis. Res com la càlida llet per agafar el son.

descarga (2)

  1. Ametlles i nous

Altes en calories, de greixos saludables, són més una font natural de melatonina, un element que indica al teu cervell que és hora de dormir. Menja un grapat d’ametlles i nous abans d’anar a dormir. Això sí, que no siguin de la varietat garapinyada o ensucrada, perquè llavors no et faran gran efecte.

descarga (3)

  1. Cireres

Carregades de melatonina, el compost de l’hora de dormir, són una genial col·lació abans d’anar a dormir. Súper versàtils, les pots menjar fresques o beure el seu suc. O potser fer una mega bomba per dormir deliciós: nous, cireres i ametlles. Però no facis trampa, no els agreguis sucre.

  1. Plàtans

Tantes propietats que té aquest deliciós fruit i una d’elles és ajudar-te a dormir. Conté triptòfan i melatonina per preparar-se pel son, així com el magnesi i el potassi per relaxar els músculs. És clar, a més és dolç i deliciós.

descarga (5)

  1. Te de camamilla

Quan ho serveixes calent, ajuda a elevar la temperatura del teu cos, el que fa que et relaxis. En segon lloc, perquè en realitat és més aviat, una infusió, per la qual cosa no conté cafeïna. En tercer lloc, perquè la camamilla és en realitat un sedant suau.

  1. Cereal de grans sencers o pa

Igual que els plàtans, els cereals integrals estan carregats de magnesi, que és un relaxant muscular. També contenen fibra, perquè no et sentis culpable per menjar-abans d’anar al llit. També vol dir que no vas a despertar a les 3 del matí sentint fam. No et sentis malament per menjar un petit bol de cereal integral abans d’anar a dormir (amb llet tèbia), o un parell de peces de pa torrat integral. Només no els hi afegiu massa sucre.

Ja ho saben desvetllats, triptòfan, magnesi, calci i melatonina són la clau per conciliar els dolços somnis. Que descansin bé.

Font: Allwomensta

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s