Quiche Vegetal de tofu

Recepta de la quiche vegetal de tofu

Ingredients

 Oli d’oliva 1 rajolí

Carbassó 1 Peça

Ceba 2 Peça

Coliflor 0,5 Peça

Salsa de soja 1 rajolinet

Tofu fumat 1 Peça

Tofu fresc 1 Peça

Pastanaga 4 Peça

Cuáles-son-los-beneficios-de-la-proteína-vegetal-Diferencias-entre-proteína-vegetal-y-proteína-animal

Preparació

1.-Tallar a daus la ceba, una pastanaga i el carbassó

2.- Cuinar el bròquil i la pastanaga, la ceba i el Carbassó al vapor.

3 .-Batre amb el minipimer els dos tofus amb una mica d’aigua i salsa de soja, fins que quedi una massa espessa i saborosa

4.- Barrejar les verdures tallades amb el tofu i cuinar-lo i saltejar-lo en una paella amb un rajolí d’oli.

5.- Fer com un motllo amb la pasta de tofu amb verdures obtinguda. Decorar amb la resta de les pastanagues bullides i algunes flors de coliflor reservades.

Comentari

El tofu no és un invent del segle XXI. L’aliment de moda es remunta a l’Antiga Xina, milers d’anys enrere. És més que probable que la seva primera exportació a Corea, Japó i algunes zones de l’Est Asiàtic fossin gràcies a l’expansió del budisme, per constituir un pilar a la base de alimentació. Gràcies als intercanvis culturals i gastronòmics posteriors, arribaria a Occident molt després i es faria un buit en les dietes d’aquells que han adoptat el vegetarianisme com a forma de vida.

tofu-catagory

Propietats del tofu

Aquest aliment, tan consumit pels orientals, té multitud de propietats beneficioses per al nostre organisme. Algunes d’aquestes propietats són les següents:

 Altíssim contingut de proteïnes vegetals de bona qualitat. A més conté els deu aminoàcids essencials en quantitats suficients.

Malgrat el seu alt contingut en proteïnes, el tofu és un aliment més digestiu que altres aliments també rics en proteïnes com els ous, la llet, la carn …

  • No té conservants, colorants ni productes químics i no han estat utilitzats antibiòtics ni hormones per al seu engreix com es fa amb el bestiar.
  • Els seus nivells de lecitina són alts.
  • Pel seu contingut en calci es recomana el tofu per a dones que estiguin passant per la menopausa. També és recomanables per als nens en creixement o per a la gent amb osteoporosi.
  • Conté fins i tot més calci que la carn.
  • És un aliment amb baixa aportació calòrica.
  • No té lactosa, gluten ni colesterol.

tofu_4205_635x

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s