Esmorzar bé aprima. T’apuntes a la moda d’esmorzar?

Les investigacions no fallen mai i cada cop ens estan indicant que les persones que es salten els esmorzars són més obesos que els que esmorzen. Els últims resultats d’aquestes investigacions apunten als més menuts. Els nens que van esmorzar bé van ser el que van augmentar menys de pes i van tenir un Índex de massa corporal més baix.

Per què ??? és molt fàcil : La raó dels efectes positius d’un correcte esmorzar probablement sigui que els nens i adolescents que esmorzen bé s’alimenten millor, tenen més energia durant la seva jornada escolar (i, presumiblement, a més de rendir més, cremen més calories) i, al llarg del dia, ingereixen més hidrats i fibra i menys greixos. Els que no han esmorzat, en arribar a casa mengen en excés i tenen els seus menjars menys repartits, el que és un factor addicional d’obesitat. Per tant, s’engreixen més, fins i tot encara prenguin menys calories que els altres.

Així què?? T’apuntes a la moda de fer un bon esmorzar??

 

images

Que ha d’incloure un bon esmorzar???  Làctic, fruita i aliments del grup dels cereals, i no siguis garrepa, posa quantitats generoses ja que aquest àpat  ha de suposar , segons l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària, al voltant del 25% de les necessitats diàries de nutrients. Aquest és cada vegada més ignorat , sobretot en els nens , la qual cosa implica una relació directa entre la manca d’esmorzar i el sobrepès.

Així que incorpora nutrients com ara carbohidrats complexos (cereals no ensucrats, pa, torrades…), preferentment integrals, làctics baix en greixos, semi ó desnatats (formatges, llet o iogurt) i fruita fresca ó fruits secs. Això és molt important per garantir els nutrients necessaris per a un bon desenvolupament físic i intel·lectual. Si això no passa, és molt probable que el nen senti fam a mig matí, la qual cosa el porti a menjar el primer que tingui a mà com llaminadures, snacks, etc.

espana-cola-consumo-pan--644x362

Respecte als adults la temptació de saltar-se l’esmorzar quan s’està a dieta és bastant freqüent, especialment en els primers dies. No obstant això, si penses que no esmorzar aprima, deixa’m dir-te  que no és així. No esmorzar no només no serveix per aprimar-se, sinó que engreixa. Diràs però com és possible que no menjar engreix? Doncs simple, quant més tardes a trencar el teu dejuni diari, farà mes lent el teu metabolisme per mantenir l’equilibri. De tal manera, el que mengis més tard que d’hora, t’ acabarà per engreixar.

Aquí trobaràs un exemple d’un bon esmorzar:

Batut de fruites. Escollir fruita de temporada. Pots afegir algun vegetal cru (bledes, espinacs, pastanaga, api, etc), o uns flocs de cereal, llavors i fruits secs si el teu desgast serà important al llarg del dia. Et proposo aquest suc depuratiu i aquest suc antioxidant.

 descarga

Batut làctic amb flocs de civada ó bé en comptes de llet incloure quèfir, un excel·lent probiòtic. En el cas d’ingerir escollir begudes vegetals, escollirem que sigui rica en calci (en un altre escrit parlaré de quines begudes vegetals són les recomanades en cada cas).

 desayuno

Cereals calents. Bull durant 5 minuts uns flocs de civada, per exemple, amb una poma. Bat-lo i pren aquest nutritiu batut calent. Pots afegir unes llavors o fruits secs (especialment llavors de sèsam, de lli, ametlles o nous).

Galetes d’arròs amb melmelada ecològica. Pots prendre-juntament amb la llet ó beguda vegetal o amb una infusió estimulant com te verd o romaní, amb una culleradeta de mel i pol·len

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s