Crema de xampinyons. Un aliment sa, bo i excepcional

Hem de dir que sens dubte els xampinyons són aliments fantàstics, saborosos i saludables, plens de beneficis per a la salut. Qui no els menjaria? Suma’ls a la teva dieta regular per ajudar a mantenir-te saludable durant molt de temps.

Sabies que els xampinyons a part d’oferir un toc especial a les amanides i als plats ,són molt útils per al nostre organisme?

Doncs sí, aquests fongs contenen nutrients que poden prevenir càncers i altres tipus de malalties.

“S’ha demostrat que la ergothioneina, una proteïna produïda pels fongs, té fortes propietats antioxidants i ofereix protecció cel·lular dins del cos humà”. Això és el que assegura Joy Dubost, expert en ciències alimentàries que va dirigir l’estudi dels xampinyons. I totes aquestes propietats no “disminueixen en cuinar” aquests aliments, segons apunta Dubost.

karl5041-nutricion-ainhoa-champinones-xl-668x400x80xX

Mira quants beneficis aporten xampinyons per a la salut

Contenen fibra

Els xampinyons són una font natural de fibra, tan important per al nostre procés digestiu i per als intestins. De fet, els xampinyons posseeixen un 10% de fibra, la qual cosa afavoreix el bon funcionament del sistema digestiu. Només cal menjar de 4 a 5 xampinyons diaris, cuits o crus, per incrementar les quantitats de fibra que ingressen en el nostre cos.

Són una gran font de potassi

Encara que els plàtans i les taronges són una font important de potassi, hem de conèixer que també els xampinyons ho són, ja que tenen la mateixa quantitat d’aquest mineral que aquestes fruites. El potassi ajuda a regular la pressió arterial i prevé infarts.

Aporten Seleni. Els xampinyons contenen entre una i dues parts de seleni per milió sobre matèria seca, la qual cosa els converteix en una bona font d’aquest mineral.

És cert que el coure no és el més famós entre els nutrients i, no obstant això, té un paper molt important a l’hora de regular el sistema cardiovascular. Si consumeixes diàriament xampinyons estaràs ingressant 40% dels requeriments d’aquest mineral per a l’organisme.

Els xampinyons contenen ¼ de la quantitat necessària de niacina per dia. Que què fa la niacina? Doncs simplement sobre ella pesen moltes de les funcions enzimàtiques del cos, com la producció d’estrògen i testosterona, per només esmentar dos exemples. D’altra banda, afavoreix els diferents processos del sistema nerviós.

 IMG_4367

És un vegetal, el xampinyó, el que ha estat catalogat com l’aliment que conté un major nombre d’antioxidants. A aquesta conclusió va arribar un altre equip d’investigadors de Pennsylvania (EUA). El descobriment situava en el número 1 a  aquest petit fong i desbancava als que anteriorment encapçalaven la llista: germen de blat i fetge de pollastre. El xampinyó conté dotze vegades més antioxidant que el blat i quatre que el pollastre.

Us deixo una recepta de crema de xampinyons boníssima i molt saludable

Ingredients

60 grams sèmola d’arròs

300 grams de xampinyons

600 ml de llet

30 ml oli d’oliva verge

Sal

Pebre blanc

Talleu els xampinyons en làmines i saltegeu-los en una paella

En una olla amb la llet bulliu els xampinyons amb la sèmola d’arròs , afegiu la sal . Deixeu bullir durant 28 minuts. Si la crema us agrada més liquida hi podeu afegir llet segons el vostre gust.

Afegiu una mica de pebre blanca i rectifiqueu de sal . Tritureu

Podeu acompanyar la crema amb uns crostons de pa o trossets de xampinyó.

Bon profit!

IMG_2504

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s