Consumir cereals integrals redueix la mortalitat cardiovascular i prevé moltes malalties

La Fundació Espanyola del Cor ( FEC ) destaca que , segons recents investigacions , el consum habitual de cereals integrals s’associa a una major longevitat , ja que la seva ingesta disminueix la mortalitat general i , sobretot , la taxa de mort cardiovascular .

Així ho ha demostrat un estudi realitzat per investigadors de la Harvard School of Public Health que ha estat publicat aquest mes de gener a JAMA Internal Medicine . Aquest ha analitzat l’associació existent entre una dieta regular rica en cereals integrals ( blat , civada , ordi , sègol , arròs ) i el risc de mortalitat total i mortalitat cardiovascular .

pa integral mireia guzman

A més d’aquestes propietats benèfiques, els cereals integrals afavoreixen la reducció de la glucèmia (nivells de sucre en sang) i colesterolèmia (colesterol en sang), donen major sacietat a l’exigir més masticació, permeten la regularització de l’evacuació intestinal evitant així, el restrenyiment, conserven major quantitat de nutrients que la versió refinada i posseeixen més antioxidants.

Entre els cereals integrals es troben, civada, segó, grans sencers, llavors, arròs integral, farina integral i els seus derivats.

Els beneficis estan a la vista, no només són saludables per si sols, sinó també per les seves funcions d’arrossegar, durant la seva absorció, colesterol, sucre i àcid úric. Com veuran totes les seves propietats contribueixen a conservar la nostra salut i prevenir malalties com la diabetis, dislipèmies, hipercolesterolèmia i sobretot, malalties cardiovasculars.

Són moltes les propietats dels cereals integrals que podem trobar en aquests petits aliments. No cal dir dels seus importantíssims beneficis nutricionals.

De fet, els cereals integrals es caracteritzen per ser uns aliments naturals i saludables que no haurien de faltar en una dieta equilibrada i variada, atès que aporten nutrients essencials per al nostre organisme.

file8651336976179

A més de ser rics en fibra, són aliments rics en hidrats de carboni d’absorció lenta, de manera que a més de saciar la nostra gana, ens ajuda a controlar el pes en ser útils per menjar menys.

La diferència entre els cereals refinats i els cereals integrals és força extrema; els cereals refinats estan modificats, de manera que s’elimina mecànicament el segó i el germen, ja sigui a través de la mòlta o del tamisat selectiu.

A més, el procés de refinat pot incloure el blanquejat, o fins i tot l’addició de bromat de potassi, un conegut carcinogen.

A partir de l’any convé que els nens comencin a prendre aliments integrals (pa, arròs …). Aquests aliments aporten al nen un elevat contingut en fibra i altres nutrients.

Si el teu fill no està massa disposat a menjar aliments integrals, aquí et deixo alguns trucs: Les crispetes de blat de moro són una opció molt saludable i molt millor que les llaminadures industrials, sobretot si estan fetes a casa. Pots incloure galetes integrals mòltes a les sopes, iogurts o postres, així com llavors de sèsam, civada, blat … Prova a fer brownies, magdalenes i coques casolanes amb farines integrals.

0b314ae92503900d2157845ec177cb3d8c620b18_r360_194_5

Mira de practicar aquests següents consells:

  • Gaudeix d’esmorzars que incloguin cereals integrals, com els flocs de segó, la civada o els cereals de blat integral
  • Pren torrades de farina integral en comptes dels normals. Si has de menjar dolços fes-ho amb magdalenes integrals baixes en grei
  • Fes sandvitxos utilitzant pans integrals. Canvia la farina blanca de les coques per farina integral
  • Substitueix l’arròs blanc per arròs integral, arròs salvatge, blat sarraí torrat o bulgur
  • Inclou arròs salvatge o ordi en sopes, estofats, guisats i amanides
  • Afegeix cereals integrals, com l’arròs integral cuinat o crostons de pa integral per acompanyar la carn o les aus i donar-los més cos
  • Utilitza torrades de pa integral trossejades en les receptes en comptes dels crostons de pa sec.
Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s