Preparats per les Festes de Nadal?? Menú per compensar els excessos

Menú per a compensar els excessos NADALENCS

 

images

El dia d’abans

  • Esmorzar: Te verd. Iogurt bífidus barrejat amb 2 cullerades soperes  de flocs de civada i trossos de pera.
  • Dinar: una tassa de brou vegetal amb api + cloïsses al vapor amb espinacs saltejats + pinya + infusió digestiva (camamilla i poliol o regalèssia).
  • Berenar: 2 unitats de mandarines + Iogurt bífidus.
  • Sopar: una tassa de brou vegetal amb api + Crema de carbassa + formatge fresc + poma al forn

902-desnatat-llimona_0

El dia de després

  • Esmorzar: Te verd. Macedònia de fruita natural: pinya, papaia, plàtan, pera, poma i suc de taronja + Iogurt bífidus.
  • Dinar: Brou de verdures + carxofes al forn + lluç planxa + Pa integral i iogurt bífidus.
  • Berenar: 12 grans de raïm + Infusió de regalèssia + iogurt bífidus.
  • Sopar: Brou de verdures + Amanida completa: escarola, endívies, ½ alvocat, una poma trossejada, formatge suau i 3 nous + infusió relaxant.

Fresh Fruit Salad in the bowl

Altres recomanacions:

  • Per a controlar el pes, us aconsello que els dies( 27, 28, 29 i 30 de desembre i el 2, 3, 4 i 5 de gener) que no són festius s’ha de continuar seguint una dieta equilibrada, no menjar les sobres ni continuar tenint un desordre alimentari i fer activitat física.
  • Us proposo també fer un registre alimentari, o sigui, apuntar tot el que mengeu i bebeu cada dia durant aquests dies i així podeu valorar la vostra ingesta i si cal, rectificar-la o millorar-la.
  • També us recomano que us peseu el dia abans de festes, un altre dia enmig de les festes i l’últim al final; d’aquesta manera ho controlareu i no us trobareu cap sorpresa!!!!

Consells saludables per a una bona digestió nadalenca:

  • Podem gaudir de la gastronomia pròpia de les dates nadalenques sense deixar de banda l’aspecte saludable dels aliments.
  • Important incloure aliments depuratius; alleugen les molèsties que acompanyen els excessos, com ara la pesadesa, la flatulència i el mal de cap, entre d’altres. Els aliments que tonifiquen el fetge són els vegetals amb un lleuger sabor amarg (escarola, endívies, carxofa, card, albergínia, infusions de dent de lleó o card marià) i els que activen l’acció depurativa del ronyó són tota la varietat de vegetals (api, espàrrecs, borratja, poma, pera, infusions…).
  • Comença els àpats amb amanides, és una bona fórmula de preparar l’organisme a una millor digestió.
  • Pren cada dia iogurt amb bífidus; fa que el ritme intestinal no es ressenti amb els àpats de Nadal.
  • Una infusió de regalèssia després del dinar o al cap de poques hores alleuja la digestió i depura el cos.
  • Podem posar-nos edulcorant o stevia per a endolcir les postres i els cafès. D’aquesta manera es reduiran les calories en un menú abundant.

 

Aprofito per desitjar-vos bones festes i feliç any nou!!!

 

Anuncis

One thought on “Preparats per les Festes de Nadal?? Menú per compensar els excessos

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s