Preparats per les Festes de Nadal?? Menú per compensar els excessos

Menú per a compensar els excessos NADALENCS

 

images

El dia d’abans

  • Esmorzar: Te verd. Iogurt bífidus barrejat amb 2 cullerades soperes  de flocs de civada i trossos de pera.
  • Dinar: una tassa de brou vegetal amb api + cloïsses al vapor amb espinacs saltejats + pinya + infusió digestiva (camamilla i poliol o regalèssia).
  • Berenar: 2 unitats de mandarines + Iogurt bífidus.
  • Sopar: una tassa de brou vegetal amb api + Crema de carbassa + formatge fresc + poma al forn

902-desnatat-llimona_0

El dia de després

  • Esmorzar: Te verd. Macedònia de fruita natural: pinya, papaia, plàtan, pera, poma i suc de taronja + Iogurt bífidus.
  • Dinar: Brou de verdures + carxofes al forn + lluç planxa + Pa integral i iogurt bífidus.
  • Berenar: 12 grans de raïm + Infusió de regalèssia + iogurt bífidus.
  • Sopar: Brou de verdures + Amanida completa: escarola, endívies, ½ alvocat, una poma trossejada, formatge suau i 3 nous + infusió relaxant.

Fresh Fruit Salad in the bowl

Altres recomanacions:

  • Per a controlar el pes, us aconsello que els dies( 27, 28, 29 i 30 de desembre i el 2, 3, 4 i 5 de gener) que no són festius s’ha de continuar seguint una dieta equilibrada, no menjar les sobres ni continuar tenint un desordre alimentari i fer activitat física.
  • Us proposo també fer un registre alimentari, o sigui, apuntar tot el que mengeu i bebeu cada dia durant aquests dies i així podeu valorar la vostra ingesta i si cal, rectificar-la o millorar-la.
  • També us recomano que us peseu el dia abans de festes, un altre dia enmig de les festes i l’últim al final; d’aquesta manera ho controlareu i no us trobareu cap sorpresa!!!!

Consells saludables per a una bona digestió nadalenca:

  • Podem gaudir de la gastronomia pròpia de les dates nadalenques sense deixar de banda l’aspecte saludable dels aliments.
  • Important incloure aliments depuratius; alleugen les molèsties que acompanyen els excessos, com ara la pesadesa, la flatulència i el mal de cap, entre d’altres. Els aliments que tonifiquen el fetge són els vegetals amb un lleuger sabor amarg (escarola, endívies, carxofa, card, albergínia, infusions de dent de lleó o card marià) i els que activen l’acció depurativa del ronyó són tota la varietat de vegetals (api, espàrrecs, borratja, poma, pera, infusions…).
  • Comença els àpats amb amanides, és una bona fórmula de preparar l’organisme a una millor digestió.
  • Pren cada dia iogurt amb bífidus; fa que el ritme intestinal no es ressenti amb els àpats de Nadal.
  • Una infusió de regalèssia després del dinar o al cap de poques hores alleuja la digestió i depura el cos.
  • Podem posar-nos edulcorant o stevia per a endolcir les postres i els cafès. D’aquesta manera es reduiran les calories en un menú abundant.

 

Aprofito per desitjar-vos bones festes i feliç any nou!!!

 

Anuncios

Un pensamiento en “Preparats per les Festes de Nadal?? Menú per compensar els excessos”

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s