Que les festes de Nadal no et facin perdre la figura

La temptació arriba per aquestes dades als nostres ulls i sobretot als nostres estómacs. Les botigues i grans supermercats estan plens de torrons, polvorons, bombons, productes gourmet, caixes boniques i ben presentades que ens fan aturar i que no sabem com acaben dins de les nostres cistelles. Durant aquestes dades el calendari està ple de dinars , sopars especials, amb la família, els sopars d’empresa…..els suculents pollastres farcits, els vistosos aperitius i la quantitat d’alcohol que es consumeix per acompanyar aquests àpats. Però el que hem de tenir en compte és la quantitat de calories que anem consumim i el sedentarisme que va acompanyat al passar-nos hores a taula mentre ingerim el fastuós menjar. La suma de tot això és el resultat de veure com la nostra silueta es va transformant. Aquests dies oblidem l’activitat física i per contra augmentem la ingesta de calories, la qual provoca un clar augment de l’increment de pes. Hem d’intentar durant aquets dies continuar practicant una mica d’exercici físic.

Hem de tenir molta cura amb les quantitats que mengem i abusem, i millor servir-nos racions petites i ser més selectius quant el ventall de productes a escollir es abundant. El secret està en limitar les racions i sobretot escollir allò que més ens agrada i oblidar la resta de menjar.

decorar-la-mesa-de-navidad-2013-bebidas-e1384187662171

Vigilem amb els torrons, cosa que avui he cregut molt oportú parlar amb més detall d’aquest productes.

El torró tradicional conté moltes calories, fins i tot en les versions lleugeres o sense sucre afegit.

Els valors oscil·len entre les 500 i les 590 calories per cada 100 grams. És a dir, una barra de torró a l’ús (300 g) conté de mitjana unes 1.700 calories.. A part de les calories em de recordar que el torró també conté greixos saturats (al voltant d’un 8%), cosa que fa que aquest dolç s’hagi de menjar amb moderació. Si es gaudeix i es menja en petites quantitats l’aportació final de calories no és tan elevada quan es gaudeix amb mesura. És a dir, el torró es pot menjar sempre que es faci amb prudència.

No mengis el torró entre hores. Pren una mica de fruita després de dinar o sopar i abans de les postres en què predomina el torró, ja que així en menjarem menys quantitat. Evita aquells torrons que portin ingredients afegits  (xocolata, coco, gema, etc.), ja que aporten moltes més calories. El torró tradicional menys calòric és el tou, de Xixona.

Per fer-nos una idea de les calories que conté el torró – 30 grams és la quantitat recomanada com a ració. No oblidis que 100 grams de torró aporten unes 500 calories i 30 grams aporten 150 calories.

turron-jijona

A continuació tens un llistat de consells que pots seguir per aquesta època nadalenca:

  • No et saltis cap àpat, així podràs controlar millor el que menges.
  • No vagis amb gana en els àpats festius. Pren una peça de fruita o una pastanaga abans del àpats.
  • Menja amb tranquil·litat i a poc a poc, mastegant bé els aliments.
  • No compris dolços abans de començar les festes. Planifica la compra,  que sempre estigui present la fruita i verdura en el rebost.
  • Congela les sobres i regala els dolços per a no tenir la temptacióde menjar-los un cop finalitzades les festes.
  • Si hi ha pica-pica, posa els aliments més aconsellats en el teu plat.
  • Limitar les begudes refrescant i alcohòliques. Si hi ha aperitius  preferir aigua, suc de tomàquet, cervesa sense alcohol, refrescos light, aigua amb gas, gasosa amb edulcorants, etc.
  • Controla la quantitat d’aliments amb alt contingut en greixque s’inclouen en la preparació d’aquests plats especials, per exemple: fruits secs, fruita dessecada com prunes, panses, dàtils, dolços, aperitius, alcohol, dolços, bombons, torrons, etc.
  • Compte amb les salses elaborades amb ingredients greixosos i calòrics, prefereixi les salses elaborades amb tomàquet ratllat natural o salses elaborades amb iogurt desnatat. Controla la quantitat de salses i olique requereix per a cuinar. Utilitzi una cullerada per a cada persona.
  • Utilitza herbes i espècies aromàtiquesen les condimentacions per disminuir l’aporta de calories.
  • Recorda que els polvorons, torrons, mantecades, etc  són molt calòrics,  rics en sucres i greixos. Evita el seu consum i prefereix fruita de postres, pinya natural o bé envasada en el seu suc natural, macedònia, magrana…
  • Compte amb el sobretaula. Per a no fer picoteig és recomanable prendre una infusió.
  • Renta’t les dents després del àpatsi si pot ser amb una pasta dentífrica de sabor intens.
  • La resta dels dies, augmenta les amanides, verdures, llegums, iogurts i fruita.
  • Augmenta l’exercici els dies festius, com per exemple anar a caminar després dels àpats.

Holiday Dinner on Dining Table

I el consell més important de tots! Gaudeix de cada moment familiar, canta, riu i mira al teu voltant i a part de veure la taula ben parada, impregnat de l’esperit del Nadal.

La setmana que ve us prepararé un especial de receptes per a festes

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s