Tots a menjar Sushi !!!!

No és només un menjar que s’ha posat últimament de moda sinó també un menjar saludable, baix en calories , i que a sobre ens proporciona gran quantitat de beneficis per a la nostra salut.  Els ingredients del Sushi es poden anar variant, així que podem fer  el que més ens agradi al nostre paladar.

Heu de saber que el Sushi conté peix sense cocció o sigui en cru (el qual actualment s’ha d’haver congelat prèviament per evitar toxiinfeccions alimentàries) i l’arròs que s’utilitza és avinagrat, això ens facilita la digestió. Aquest peix també és pobre en grasses saturades i ens aporta moltes vitamines i minerals així com àcids grassos essencials (omega 3 i 6) que són fonamentals pels desenvolupament i funcionament de les cèl·lules . Aquests greixos ens ajuden a protegir el nostre sistema cardiovascular, ens ajuden a reduir el nivell de colesterol dolent i augmentar el colesterol bo.

sishi 2 miria guzman

Els peixos més utilitzats per a fer Sushi són el salmó i la tonyina. Aquest peixos tenen un alt contingut en Vitamina E, un antioxidant que ens ajuda a combatre l’acció dels radicals lliures en el nostre organisme.

L’alga Nori que recobreix l’aliment no conté grasses i és una font molt rica en vitamina A i B. Conté també una elevada concentració en Iode que és fonamental per a la producció de hormones tiroides T3 i T4, les quals són importantíssimes en els processos de creixement, metabolisme i processos cerebrals. L’alga Nori és  molt rica en minerals com el sofre, calci, fòsfor, ferro ,magnesi sofre i zinc! Un còctel natural de minerals i sense calories! Genial oi? A més a més conté una alta dosis de vitamina B12 que és l’encarregada que el fetge i els ronyons funcionin correctament.

756px-Nori
Alga Nori

Si no t’agrada el peix es pot preparar igualment Sushi, normalment s’associa al peix i marisc però també hi ha la opció de preparar-los amb ou o verdures o un altre acompanyant que es desitgi.

No és recomanat per als que teniu hipertiroïdisme, per la gran riquesa de iode que conté les algues i en cas d’hipertensió, per la gran quantitat de sal de les algues i de la salsa de soja.

 Quin són els ingredients més utilitzats per al Sushi?

 ARRÒS

El sushi es fa amb un arròs blanc (sumeshi) que és de gra curt i sol ser dolç, és l’anomenat arròs japonès. S’amaneix amb vinagre d’arròs, sucre, sal, alga kombu i vi d’arròs. Un cop l’arròs ha bullit s’ha de deixar que assoleixi la temperatura ambient abans d’utilitzar-lo.

 NORI.

És l’embolcall que s’utilitza per al Sushi, és una alga comestible que es cultiva a Japó. Es deixa eixugar la fulla sota el sol, com el procés que fan servir per a eixugar el  paper, i abans d’utilitzar l’alga Nori es torra per que es pugui menjar.

Per al farcit del Sushi podem utilitzar:

Peix,

Marisc: sèpia ó calamar

Llagostí

Pop, garota, cloïsses

3.- Carn vermella. La carn sempre ha d’estar abans macerada

4.- Ous. L’ou de gallina s’utilitza per a embolcallar o els ous de perdiu es fan servir crus

5.Ous (huevas)
TARAKO. Ous salats de bacallà i es caracteritzen pel seu gust dolç

KAZUNOKO. Són ous d’arengada.

SHIRAKO. És l’esperma del bacallà.

IKURA Y SUJIKO. Són els ous del salmó.

  1. Verdures
    L’avantatge del Sushi és que permet incorporar tot tipus de vegetals i verduretes en el seu farcit. És molt habitual trobar-nos moltes receptes on el Sushi nomes està elaborat a base d’ingredients com el cogombre, l’advocat, el pebre o la pastanaga.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sabeu com es menja correctament el Sushi?

  • Menja ‘l directament amb la mà, no tingueu por de menjar-ho en ocasions fins i tot formals, si no us atreviu agafeu els bastonets de fusta, mai utilitzeu forquilles metàl·liques ja que alterarà el gust del menjar.
  • Poseu una petita quantitat de salsa de soja en un bol. Tot i que és habitual fora del Japó veure que es dilueix wasabi en la soja amb un bastonet, el més recomanable és no afegir-hi res a la salsa de soja. El mestre de sushi ja ha posat la quantitat necessària de wasabi a la preparació i no cal afegir-ne més.
  • Agafar una peça de sushi, amanida si es vol amb wasabi, amb els bastonets i sucar-la molt lleugerament a la salsa de soja per la part del peix o cobertura, no pas per l’arròs, tenint cura de no descompondre la peça.
  • Menja’t la peça de cop per assaborir tots els seus gustos de cop.
  • No es considera de bona educació donar menjar a un altre comensal amb els propis bastonets, ni jugar amb ells, mantenir-los separats, punxar el menjar (que es considera un símbol de la mort), o moure’ls per l’aire.
  • Entre mos i mos de diferent gust es pot menjar trossos de gari, o gingebre, que ajuda a netejar el paladar dels sabors.
  • Vigila amb el wasabi en gran quantitat ni el mengis directament, és molt picant i ens amargarà el gust de la preparació.
  • sushi-home
    Foto de Sushi-Home

La propera setmana us prepararé uns canapès de Sushi per a que els pugueu preparar pels Nadals.

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s