L’ALIMENTACIÓ MILLORA L’ACNE. DESCOBREIX COM!

L’acne. Què és?

L’acne és una inflamació de la pell provocada per un oli que està secretat per les glàndules sebàcies, que al barrejar-se amb una pell resseca amb bactèries formen una espècie de tap que bloqueja el porus de la pell.

En l’aparició de l’acne hi influeixen l’herència, les hormones anomenades andrògens, l’estrès emocional i una alimentació pobra en fruites, fruita seca, cereals, llegums i verdures i rica en productes elaborats, greix animal i additius.

acne

Per a combatre l’acne, és de gran importància saber com s’ha de tractar i seguir els consells del nostre metge i dermatòleg, així com la part nutritiva i dietètica a un dietista-nutricionista. Una de les accions que podem dur a terme per a millorar els símptomes de l’acne és seguir una dieta equilibrada, i molt rica en aquells nutrients que ens ajudaran a lluitar contra l‘acne.

Les dietes que recomano seguir han de ser molt equilibrades, riques en fruites i verdures. Haurem de beure molta aigua i sobretot evitar el tabac i l’alcohol ja que augmenten els efectes de l’acne.

alimal

Els aliments indispensables per tenir una millora ràpida i efectiva per combatre l‘acne són els següents:

Àcids grassos Omega 3: aquests ajuden a dissoldre el greix i impedeixen que es produeixi la queratinització. També els àcids grassos tenen  propietats antiinflamatòries que ens ajudaran a reduir lesions causades per l’acne.

Els peixos com el salmó, l’anxova, el verat i la sardina contenen àcids grassos omega 3, igual  també com els fruits secs oleaginosos, com per exemple les nous.

am_79224_4400861_833715

Beta carotens: Inclourem aliments rics en vitamina A, que contenen propietats antioxidants. Aquests també són els encarregats de dur a terme la funció de controlar la producció excessiva de greix.

Els aliments que contenen betacarotens són les pastanagues, els espinacs, les pomes, els espàrrecs, la tomata i la carabassa, entre d’altres.

Vitamina B6. La falta d’aquesta vitamina deriva en molts dels problemes cutanis més comuns, ja que regula els nivells d’hormones que intervenen en el desenvolupament de l’acne.

Quins aliments la contenen? Doncs el fetge, el pollastre, el peix blau, la soja i els cereals integrals.

 El Zinc ens ajuda a controlar la producció de l’oli a la pell, estimula la funció immune i ajuda a mantenir els nivells hormonals adequats.

Els aliments rics en zinc són el cranc, el gall dindi, els espàrrecs, les patates i el blat

 Quins són els aliments que no són gens aconsellables i que haurem d’evitar?

  • Formatges grassos i làctics enriquits amb nata
  • Embotits,, carns grasses, vísceres, fumats …
  • Cereals ensucrats i amb xocolata, fruites en almívar i llet condensada
  • Tot tipus de cuinats amb morcilla , xoriç, costella, porc etc cuinats amb grassa o manteca
  • Llaminadures, brioixeria, pastisseria, i algunes margarines
  • Patates chips, snacks salats
  • Plats cuinats i pre-cuinats
  • Fregits, arrebossats cuinats amb molt d’oli

A part de seguir una dieta equilibrada si volem millorar l’aspecte de la nostra pell amb acne us aconsello que reduïu l ‘exposició solar i que utilitzeu cremes especifiques per a la vostra pell, és a dir cremes oil-free o no comedogèniques. Renteu-vos la cara amb productes específics, hidrateu la pell per dins i per fora i realitzeu esport amb constància ja que ens ajudarà a activar a circulació sanguínia

Si voleu prendre algun suplement natural feu servir càpsules de bardana, llevat de cervesa, germen de blat i pol·len

avene steps

Si el vostre acne és molt greu serà aconsellable que us dirigiu al vostre dermatòleg per si fos necessari algun tipus de medicació.

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s