La caiguda de cabell té solució amb l’alimentació

Quant arriba aquesta època de l’any comencem a veure que el nostre coixí ens deixa unes petites pistes que deixa més que clar que se’ns està caient el cabell.

caiguada cabell

Ens preocupem tant que el primer que fem és anar corrents a comprar aquelles pastilles meravelloses que ens van tan be i tan ràpid. No obstant no som conscients que la prevenció la tenim molt més a prop, en concret, la solució la tenim a la taula en la què mengem cada dia.

Hem de tenir en compte que una part estructural del cabell està format per proteïnes. Aquestes són aminoàcids units en cadena. La quantitat de proteïnes que composen el cabell determinem la duresa i la fortalesa del mateix.

descarga

A vegades una de les causes de la debilitat i de la caiguda del cabell és deguda a una aportació nutricional pobre o incorrecte. Si fem dieta vegetariana, dejú o una dieta hipercalòrica, pot ser la causant de la pèrdua de cabell. Per això és tant important el control d’ un dietista nutricionista .

Sabeu quins són els aliments bons pel cabell?

Sobretot les fruites i les verdures són boníssimes per la seva composició en vitamines i sals minerals. Les millors són les de fulla verda pel seu alt contingut en vitamina A. No deixeu de menjar en quantitats el bròquil, la tomata, els xampinyons i les mongetes verdes, ja que aquestes tenen molta vitamina B.

fruites

Una altre component important és el Zinc, que el podem trobar en les carns i el peix. Aquest mineral és imprescindible per al creixement del cabell ,també heu d’incorporar el Sofre en la vostra alimentació. Els aliments rics en Sofre són les carns blanques i el fetge.

El ferro de la carn vermella, els espinacs també són molt importants per la bona oxigenació del cuir cabellut i és el que dona pigmentació al cabell.

Un altre mineral bàsic és el Coure i el podem trobar al marisc, els espinacs i les nous. És l’encarregat de la síntesis de melanina del cabell.

Uns altres aliments imprescindibles són la xocolata , l’oli d’oliva, la sàlvia i l’alfàbrega que desenvolupen una funció antioxidant gràcies a la presència dels polifenols.

xocolata

El magnesi present en les ametlles activa les reaccions enzimàtiques importants per a la salut del cabell.

El peix conté moltes proteïnes i algunes espècies són riques en Seleni, una potent eina per combatre els radicals lliures.

peix blanc

El Silici millora la fortalesa i la integritat dels cabells, la pell i les ungles. És imprescindible per a la correcta síntesi de col·làgen. Aliments rics en silici: cua de cavall, bambú, civada, julivert, espinacs, panses…

Les llenties són una gran font de proteïnaferrozinc i biotina. Sens dubte es tracta d’una gran opció per a vegetarians.

Moniatos: Aquest aliment té betacarotè, que el cos converteix en vitamina A. Aquesta vitamina promou la salut del cabell a nivell cel·lular,

 Pastanaga: Té les mateixes propietats que els moniatos.

Albercocs: Una fruita que integra betacarotè.

 

 

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s