Amanida de tardor amb raïm

Ingredients (4 persones)
300gr de fulles d’amanida variada (endívies, escarola, col lombarda, crèixens)
100gr de raïm negre, 100gr de raïm vert, 1 pera petita
1 cullerada de vinagre de poma, 1 cullerada de vinagre de xerès
1 culleradeta de suc de pera, Sal i pebre recent mòlta
1 cullerada d’oli d’oliva, 1 cullerada d’oli de nous
2 cullerades de nous, 40g de formatge parmesà ratllat

grapes

Elaboració
1.- Tallar els troncs de les amanides escollides amb aigua freda de forma ràpida. Escòrrer i tallat les fulles a trossos petits.
2.- Rentar els dos tipus de raïm i tallar-los per la meitat. Rentar la pera i tallar per la meitat i treure el cor i les llavors. Tallar a rodanxes fines.
3.- Per amanir, barrejar el vinagre de poma i xerès, el suc de pera, la sal i el pebre amb un minipimer i afegir per últim els olis.
4.- Daurar les nous en una paella sense greix. Barrejar les fulles de l’amanida amb la salsa elaborada anteriorment i decorar amb la pera, el raïm i les nous daurades i amb el formatge parmesà.

descarga (1)

Comentari Nutricional ( 200kcal) 

El raïm és un dels aliments esencials que forma part de la dieta mediterània. El raïm destaca per la seva riquesa en sucres i vitamines del grup B, poques proteïnes i greixos. Ric en potasi així com calci i magnesi. Té gran poder antioxidant. Les nous
i els olis vegetals ajuden també a controlar el colesterol i evitar afeccions cardíaques en general.
Tot plegat forma un plat ideal per controlar el colesterol amb gran poder antioxidant.

amanida de raim

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s