ANAR DE TAPES AMB L’ALBERT MARIMÓN I NO PERDRE EL TIPUS

Quantes vegades hem sortit a sopar a fora i hem arribat a casa maleint totes les grasses saturades, les calories i els productes prohibits que hem posat al nostre cos.

Moltes vegades, com a dietista , els meus companys s’em queden mirant buscant la meva aprovació al que han demanat, i jo me’ls miro amb cara de complicitat i he absentat amb el cap com donant el meu veredicte aprovant aquella acció.

M’agrada que la gent gaudeixi menjant, però no m’agrada que abusi dels menjars que no ens aporten cap benefici alimentari, sinó que són dolents per al nostre organisme

Fa temps que algú em va reptar a fer el que faré en aquest article i potser sigui el principi d’una secció força divertida i interessant. Aquesta persona no ha parat fins aconseguir-ho i ara que ho he fet m’ha encantat.

El repte era posar a prova “nutricionalment “ parlant la cuina d’un dels cuiners preferits per la família.

La setmana passada vaig demanar cita i no al metge! Vaig fer una visita a l’Albert Marimón i Roca, nomenat l’any passat millor Chef de Catalunya.

albert marimon Mireia Guzman

Em va rebre al Xiringuito Aigua, un lloc diferent i tranquil enmig de Barcelona, al parc dels Prínceps de Girona.

L’Albert està al cap davant de  l’equip de la Cava de Tàrrega, Fogó als encants, i el Xiringuito Aigua.

La veritat que la seva oferta gastronòmica va trencar tots els meus esquemes. Ens ofereix el terme que acull  les tapes al plat, i jo que en la meva professió soc una mica anti “ tapes” vaig anar a fer el tafaner…

Potser si que hem de tenir en compte que les tapes aporten a vegades molta caloria i poc nutrient, però si escollim be sabrem gaudir d’un bon àpat i cuidar la nostra salut.

Comencem amb l’Albert??? Som-hi

Mireia dietista versus Albert cuiner!

Cada dia de dimarts a divendres fan un Plat del dia i vaig començar per analitzar la composició del plat. ( per cert només 7,50 euros)

Amanida de tonyina amb mandonguilles…ho sé ho sé..té molt bona pinta.

IMG_1556

La quantitat és correcta per a una ració, i la combinació d’amanida amb tonyina i ceba amb la proteïna de la carn és mes que acertada, si ho acompanyes amb una mica de pa ja hi aportes els hidrats de carbó i si acabes escollint un iogurt has triomfat!!!

Sempre pensem que un guisat no és saludable, però ens equivoquem, tot depèn dels  ingredients del plat què hi posem i de la manera de com es cuina. En aquest cas, les mandonguilles són el.laborades amb carn magre de bona qualitat, per tant amb menys greix que altres carns, i el sofregit amb ingredients naturals i no pre-cuinats. Així que us puc afirmar que per a fer un àpat equilibrat i sa, el demaneu  ja!

La tomata en cru de l’amanida, al tenir vit C,  no us la deixeu al plat…. perquè s’acosta la tardor i els refredats!!!

Aixi que amb aquest plat l’Albert i el seu equip han passat l’exàmen!!

Però anem al tema que a mi em preocupa més! Les tapes al plat!!!

Tots els productes que es cuinen als fogons de l’Albert tenen un valor afegit que és la filosofia que defensa des de sempre. La qualitat preu i sobretot el producte nascut i crescut a Catalunya i que ell exigeix als seus productors que el producte hagi estat mimat.

El problema no radica aixi en l’origen si nó en com es combinen nutricionalment.

Avui de tot el seu repertori parlaré d’una combinació de tapes que estarien molt ben compensades.

L’Esqueixada i la patata brava

No pots resistire-te a aquesta patata, ni per la olor ni pel color. És indescriptibe.

L’hidrat de carbó ens l’aporta la patata, amb un sofregit natural de ceba i tomata i all i oli suau de codony.

patata-la-cava-e1408547265858

No és pot abusar d’aquesta tapa nutricionalment ja que és bastant calòric, però si el combinem amb una esqueixada i un petit gotet de vi com canvia la cosa.

L’esqueixada porta troçets de tomata sec de la Vall d’Aran, que un dia podriem fer article de receptes amb aquest tipus de tomata amb productes Encantaran!

1002582_603826983008385_1936536896_n

L’esqueixada és mediterrànea 100% , 100%  nostra, tan típica de Catalunya i tant sana !

Una combinació perfecta de tapes al plat que ens fa ballar la boca i no ens fa perdre la salut!

Quant sentim el nom de tapes sempre pensem en fregits, arrrebossats i tot els plats que lliguem dins d’un sac i que ja donem per suposat que no són saludables!

L’Albert amb al seva cuina recupera els menjars nostres  de sempre, i els serveix en ració de tapa per que ho puguis compartir o no !!!!!!

Podem unir el concepte de menjar be i sa , diferent i sobretot poder fer el que sempre ens ha agradat tant “ Anar de tapes amb amics” però ara podem dir que anirem de “tapes al Plat”.A Marimon i M.guzmanSi us ha agradat prometo donar-vos més consells per anar de tapes i no perdre el tipus.

Bon profit!!!!

Gràcies Albert Marimón per la teva hospitalitat. A reveure!!

Anuncis

Què n'opines?

