Els miracles no existeixen ! Alerta amb la ressaca de l’estiu! Consells de la Mireia Guzmán

Durant tot l’estiu ni ens hem apropat a una balança, ens hem llevat cada dia sense preocupar-nos de si ens hem engreixat o si estem consumint masses aliments amb alt valor calòric.

Potser les verdures casi no han entrat a les nostres boques!  I és que l’estiu és màgic! les tapetes, les cervesetes als bars amb els nostres amics, hores eternes estirats al sofà descansant i llegint, ens fan oblidar que durant aquest més les nostres reserves energètiques es van acumulant.

menjar hamburguesa

Arriba setembre, tornem a casa i quant pugem a la balança comencem a posar uns ulls que estan a punt de saltar. Pobre balança…li diem de tot!!! No som conscients de que ella no en té la culpa.

 I que fem? El més fàcil per nosaltres. Ens deixem seduir per milers de campanyes de màrqueting que ens prometen perdre quilos amb els seus productes miraculosos que faran que tot el que ens hem engreixat en un estiu ho perdrem en dues setmanes ! Ens ensenyen uns cossos perfectes i sense un gram de greix ( per cert tot retocat amb photoshop )i que si et prens la seva pastilla segur que lluiràs aquest cos. Arribem a casa amb una alegria i tranquil·litat per que  portem a la a bossa tots aquestes pastilles màgiques que ens faran aprimar.

dietes miraculoses mireia guzman

Però amb tot això no en tenim prou i comencem a fixar-nos en totes les dietes exprés que veiem a les revistes,  aquella de la carxofa que la nostra  veïna ha provat , o els consells de la  tieta que ens ha explicat que si  bulls un munt de verdures com l’api, l’enciam i la ceba i te les prens en dos litres d’aigua baixaràs panxa.

Mes líquid, més pastilles, més líquid , més pastilles, i ens passem el matí tancats al lavabo…..

Arribem al vespre amb més pastilles…. i així fins al tercer dia que ens morim per menjar normal, deixar de prendre tantes pastilles i anar amunt i avall amb les ampolletes d’aquell líquid tan fastigós de prendre que ara ja no el trobem tan deliciós.

Entrem a la cuina i comencem a preparar tot de menjar, tenim tanta gana que no ens estem donant compte que estem preparant un àpat bomba ple de calories.

Amb l’estomac ple i cara de felicitat ens preguntem …Què he estat fent?

Truquem a la dietista per demanar hora i quant arribem li demanem que ens ajudi.

entrepa de pastilles mireia guzman

I llavors és quant els nostre professional es desespera i amb raó. “ M’he engreixat molt aquest estiu ! Dóna’m una dieta que pugui menjar de tot , que no hagi de fer esport per que no tinc temps, que de tant en tant pugui beure una cerveseta i que pugui sortir a sopar sense preocupar-me i que si pot ser que no passi gana”

El que descobreixi aquesta dieta ben segur que es forrarà!

Per això recomano que demaneu assessorament per un Dietista-Nutricionista Col.legiat, que tingueu ben clar que per aprimar-se és necessita un gran ESFORÇ i que les coses s’han de fer poc a poc per no posar en perill la salut.

 

Des de la Societat Espanyola per el Estudi de la Obesitat ( Seedo) adverteixen que les dietes amb les que es perden quilos molt ràpidament, generalment van acompanyades després de un augment de pes molt ràpid, el que coneixem com efecte yo-yo.

El principal risc de les dietes miraculoses és que moltes es basen en una reducció important de les calories ingerides o bé en la ingesta d’aliments en quantitats inadequades.

No hem d’oblidar que una bona alimentació és aquella que ens aporta tots els nutrients que el nostre cos necessita. Perdre líquids fa aprimar, però és perillós perquè pot causar la deshidratació i no és el mateix que perdre greix. Aquests règims màgics, en definitiva, enganyen en tots els sentits: són inadequats per aconseguir pèrdues de pes sostingudes, poden fer desequilibrar l’organisme i no ensenyen a adquirir hàbits alimentaris correctes. Des de les Associacions de dietistes hem  d’ajudar a identificar les dietes perilloses és que cap règim ha de produir debilitat, desànim o una sensació de fam voraç

Recordeu que controlar el pes és qüestió de constància i esforç. Hem d’agafar hàbits saludables i així aconseguirem assolir els nostres objectius de baixar de pes. Per a perdre pes de forma sana, es recomana augmentar l’activitat física, aconsellem que  no es perdi més d’un quilo i mig a la setmana, especialment a les persones sedentàries, i no iniciar cap dieta que contingui menys de 1.200 quilocalories sense control mèdic. També es recomana seguir una alimentació variada, i en un horari regular. És important fer un bon esmorzar i no eliminar cap dels àpats, així com consumir aliments bàsics, com les verdures, les fruites, els cereals, els llegums i el peix.

amanida

Així doncs, ja ho sabeu…..poc a poc s’aconsegueixen les coses que volem, com també la pèrdua de pes que desitgem.

No arrisqueu la salut ! deixeu-la en mans dels bons professionals!!

Per a més informació contacta’m a :

www.mireiadiet.com

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s