Recomanacions per combatre la retenció de líquids i cel.lulitis

S’apropa la calor i moltes persones ja comencen a patir el fenòmen de la retenció de líquids. Qui en algun moment de la seva vida no ha sofert retenció de líquids?

La retenció de líquids és un problema de salut que afecta a gran nombre de persones, especialment a les dones.

Els principals símptomes de la retenció de líquids són rampes, debilitat, palpitacions, inflor i malestar general. Pot provocar cel·lulitis i un augment de volum corporal considerable. En molts casos, s’arriba a confondre per una persona que té sobrepès, per això les persones que ho pateixen es sotmeten a dietes d’aprimament errònies, agreujant el problema. Cal doncs fer un estudi personalitzat i per un professional de la composició corporal i descartar si l’augment de pes és greix o aigua.

Una alimentació incorrecta i amb excés de sal i d’alcohol, amb manca de proteïnes i nutrients, pot donar lloc a la retenció, així com una vida molt sedentària, les fluctuacions hormonals (embaràs, menopausa), els trastorns hepàtics, cardíacs o renals, que fan desequilibrar la balança i provoquen que els teixits acumulin fluids, com també alguns medicaments.

Retenció de líquids

A continuació us deixo un llistat amb recomanacions generals:

  • Realitza una alimentació equilibrada
  • Beur entre 1,5-2 litres d’aigua, fora dels àpats per no fer la digestió pesada.
  • Segueix una dieta baixa en sodi: reduir la sal en els àpats. Es poden utilitzar com a substitutiu herbes aromàtiques, vinagre, llimona, all o ceba.
  • Evita aliments que continguin més quantitat de sodi: embotits, conserves, formatges (excepte els formatges sense sal), fumats, curats, biscotes, pa amb sal, pastilles de brou, sopes i purés comercials, aigües minerals amb gas, alcohol, etc.
  • Pren almenys una infusió al dia de salvia, és antiinflamatòria i diürètica i millora la circulació.
  • Inclou aliments de fulla verda com els espinacs, bledes, llegums i ous , musclos, fruits secs i algues.
  • Inclou aliments rics en potassi per evitar la retenció de líquids: carbassa, endívia, api, porro, espàrrecs, carbassó, carxofes, tomàquet, albergínia, llevat de cervesa, pipes de girasol sense sal.
  • Inclou altres aliments diürètics: pinya, xampinyons, albercoc…
  • Fes una ingesta adequada d’aliments rics en proteïnes, com carn no grassa, peix o ous o combinacions de proteïnes vegetals d’alta qualitat (ex: arròs amb llenties)
  • Realitzar exercici físic.
  • Fica’t a l’aigua: al mar, piscina o banyera i mou les cames per tal que els músculs bombegin els líquids cap a la bufeta.
  • Descansa amb les cames enlaire i no utilitzar roba, sabates o mitjons molt ajustats.
  • Dormir les hores necessàries de 6 a 8h.
  • Pren entre una ó dues infusions diürètiques al dia de: cua de cavall, dent de lleó, l’ortosifò i les fulles d’olivera, té verd, ruscus, (bedoll), fucus…etc.
  • Realitzar algun massatge (com a complement)

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, sempre em pots contactar!

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s