Recomanacions: Com cuinar i seguir una dieta més saludable?

A continuació et detallo un seguit de recomanacións que pots seguir en el moment de cuinar, les quals t’ajudaran a cuinar molt més saludablement.

Retira tot el greix visible de les carns i la pell del pollastre abans de cuinar-los. Es recomana utilitzar oli d’oliva tant per cuinar com per amanir. Per evitar posar molt oli fes servir una xeringa o un vaporitzador. Utilitzar recipients antiadherents, wok…

Per a realçar el gust dels aliments, es recomana utilitzar condiments i salses aptes en dietes per perdre pes.

Cuinar sa i saludable

COCCIONS A PREFERIR:

  • Carn: planxa, grill, brasa, forn, papillote, bullida, estofada o guisats amb poc greix (amb verdures a foc lent i tot en cru, tenint sempre en compte la quantitat d’oli afegit)
  • Peix: planxa, grill, brasa, al forn, papillote, bullit, al microones, vapor, estofat i guisats amb poc greix (amb verdures a foc lent i tot en cru, tenint sempre en compte la quantitat d’oli afegit)
  • Ous: truita a la francesa o de verdures ofegades, ous poché, durs, escalfats, remenats (sols o amb verdures ofegades), ou ferrat cuinat en una paella amb aigua (quan bull l’aigua s’esclata l’ou dins de la paella) en comptes de l’oli
  • Verdura: bullida, al vapor, al forn, bullides i saltejades amb poc oli, microones (pastanaga, pebrot, ceba, porro, carbassó…: tallat a daus, afegir un rajolinet d’oli, es tapen les verdures i es couen a potència màxima durant 4 –5 minuts aprox. Aquesta barreja es recomana afegir amb la pasta o arròs.) brasa, planxa, escalivades, ofegades (tallar verdures a daus i col.locar en una paella amb un rajolinet d’aigua, afegir un pessic de sal, tapar la paella i coure a foc lent).
  • Condiments per amanir: vinagre, llimona, herbes aromàtiques, sal d’herbes de dietètica
  • Altres: guisats i estofats amb poc greix. Fer primer una base de verdures ofegades.
  • Papillote: carn o peix embolicat amb paper d’alumini i al forn, si es desitja afegir pel damunt verdures trossejades, espècies, herbes aromàtiques o banyar-los amb una mica de brou o vi.

COCCIONS A EVITAR

Coccions que utilitzin molt greix:

Són els fregits, arrebossats, salses, sofregits, cremes, estofats grassos, saltejats amb molt de greix, productes macerats, ofegats amb molt d’oli o greix, al forn amb addicció de greix o oli que superi la quantitat recomanada.

COM PREPARAR ELS ESTOFATS

Prepara’ls amb antelació. Dèxi’ls refredar a la nevera i retiri la capa de greix amb una cullera o espàtula. Es recomana posar tot tipus de verdures i si es desitja carn magre o pollastre o peix (evitar el xoriç, la cansalada, butifarra, salsitxes…) per donar més gust al guisat.

COM PREPARAR ELS BROUS ? 

Elabora els brous (els caldos) amb un baix contingut en greix, evitant la carcassa del pollastre, ossos del porc, daus d’extracte de carn o verdures comercials. Elimina el greix visible format en la part superior, un cop refredat el producte.

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, sempre em pots contactar!

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s