L’Agència de Salut Pública de Catalunya edita una nova piràmide de l’alimentació saludable

Un dels objectius de la piràmide és facilitar als ciutadans una adequada selecció dels aliments que cal consumir per fer una alimentació equilibrada.

Amb aquesta nova edició es reforça la importància del consum de fruita, verdura i llegums i es ressalten els estils de vida saludables.

Una bona alimentació millora el rendiment físic i psíquic i protegeix contra malalties cardiovasculars, el càncer i altres trastorns crònics. Només el 12% de la població segueix la recomanacions de consumir cinc racions de fruita i/o verdura al dia.

Les principals aportacions que incorpora la versió actualitzada de la piràmide de l’alimentació saludable són:

  • La priorització de fruites i verdures, llegums i altres aliments rics en fibra a la base de la piràmide (com a base de l’alimentació).
  • L’èmfasi en les varietats de cereals integrals (pa, pasta, arròs).
  • La preferència pels làctics baixos en greix (desnatats i semidesnatats).
  • La recomanació de dur a terme un estil de vida actiu, en el dia a dia i també en les activitats d’oci i lleure.
  • La recomanació d’incloure preferentment aliments frescos, locals i de temporada, així com promoure el menjar a taula i amb moderació, potenciant els aspectes convivencials.

Després d’observar atentament aquesta nova versió de la piràmide potser us pot sorprendre que apareixen les llegums en dos graons diferents (en el de consum diari i en el de consum setmanal), alguns dels motius són els següents:

  • Les llegums ens aporten hidrats de carboni complexes i proteïnes d’origen vegetal
  • En una freqüència de consum diària, poden utilitzar-se com a ingredient de primers plats o de guarnicions on abundin les verdures i hortalisses
  • En el consum amb freqüència setmanal (2-3 racions setmana) s’utilitzarien com a font de proteïnes, on les llegums són l’ingredient principal i cal complementant-lo amb cereals o derivats de cereals per poder obtenir, per combinació, unes proteïnes d’elevat valor biològic equivalents a les d’aliments d’origen animal

FONT D’INFORMACIÓ: Canal de Premsa gencat.cat

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, sempre em pots contactar!

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s