Què podem menjar si tenim Hernia d’Hiat?

L’obertura que comunica el esòfag amb l’estómac està controlada per una sèrie de músculs. Si aquests es debiliten, els àcids de l’estómac poden fluir cap a l’esòfag i causar inflamació o fins i tot provocar que part d’aquest penetri a l’abdomen originant l’hèrnia de hiat.

L’alimentació pot prevenir o disminuir el risc d’aparició d’aquest trastorn (principalment en cas de sobrepès o obesitat), o bé ajudar a reduir les molèsties de l’hèrnia de hiat ja instaurada juntament amb un adequat tractament farmacològic sota prescripció mèdica facultativa.

RECOMANACIONS DIETÈTIQUES:

  • Dur a terme una alimentació saludable i evitar el sobrepès o obesitat.
  • Si alguns aliments produeixen molèsties, suprimir-los durant un temps i provar de reintroduir-los més endavant.
  • Fer 5 àpats al dia .
  • No realitzar menjades abundants, copioses i menjar lentament mastegant bé els aliments
  • No aliments just abans d’anar a dormir.
  • Evitar aliments molt grassos, salat i en escabetx.
  • Evitar les salses molt grasses i elaborades amb rovell d’ou, excés d’oli, nata o formatge; tipus carbonara.
  • Evitar aliments que estimulen la secreció gàstrica com el cafè i l’alcohol.
  • Substituir el cafè, el descafeinat i el tè per achicoria, malta o per infusions suaus (romaní, salvia…), excepte de menta piperita, que relaxa l’esfínter del esòfag facilitant el reflux gàstric.
  • No beure begudes amb gas.
  • No consumir quantitats excessives de sucre.
  • Els derivats de tomàquet (salses) i el suc de cítrics solen produir molèsties. En aquest cas, s’ha d’assegurar la vitamina C menjant algunes mandarines dolces o fruites tropicals com el mango o papaia.
  • Evitar els aliments molt calents o molt freds ja que provoquen irritació.

TIPUS DE CUINAT I CONDIMENTACIÓ:

  • Preferir tècniques culinàries suaus bullit, al vapor, al forn, planxa o papillote.
  • Si es vol condimentar el menjar preferir el vinagre de poma i el suc de llimona que el vinagre de vi.
  • Evitar els aliments carminatius que estimulen les secrecions gàstriques com l’all, la ceba, etc
  • Preferir herbes aromàtiques que ajuden a la digestió: anet, estragó, llorer, farigola, romaní, etc
  • Evitar les espècies fortes com el pebre negre el pebre blanc o de caiena, pimentó i el bitxo.

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, sempre em pots contactar!

Anuncis

Què n'opines?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s