Com és el “Síndrome del còlon irritable” i com tractar-lo

Síndrome del còlon irritable: nova perspectiva

La síndrome de l’intestí irritable podria tenir el seu origen en les infeccions i l’estrès, segons una recent investigació.

Un estudi realitzat per l’Institut de Recerca de l’Hospital Vall d’Hebron, a Barcelona, ​​podria haver trobat la causa orgànica que hi ha darrere del còlon irritable. El descobriment obre un nou enfocament a la patologia, ja que fins a la data es pensava que el seu origen era, fonamentalment, psicològic.

De fet, el seu diagnòstic es defineix per la presència de dolor abdominal i canvis en l’hàbit de defecació (diarrea i restrenyiment) que sorgeixen sense alteracions demostrables per cap de les proves actuals.

Intestí irritable i emocions:

Tot i que no es pot afirmar que la causa del còlon irritable sigui psicològica, hi ha evidències científiques que demostren la influència de factors emocionals o de l’estrès en els individus que la pateixen. Està demostrat que, a través del sistema nerviós central, es pot afectar els moviments, la sensibilitat i la permeabilitat del tub digestiu. De fet, l’estrès altera aquest últim. L’aparell digestiu és sensible als estats emocionals: tothom experimenta un buit a l’estómac quan sent angoixa o certa urgència per anar al bany quan està nerviós.

I és que les emocions afecten a l’organisme. En algunes persones aquesta forma de resposta és més evident i, fins i tot, pot ser l’única, com una mena de missatge que utilitza el cos per manifestar una emoció.

[FONT D’INFORMACIÓ: EROSKI CONSUMER]

Recomanacions:

• Seguir una dieta alta en fibra i rica en fruites i vegetals, grans sencers (el millor és l’arròs integral) i llegums.

• Consumir fibra amb suplement, com per exemple: psyllium en pols, regula el moviment intestinal i civada.

• Evitar els greixos d’origen animal, les begudes carbonatades, el cafè i begudes amb cafeïna, els dolços, la xocolata, els productes làctics, els aliments fregits, els gelats, els fast food, additius com el mannitol i sorbitol, entre d’altres.

• Limitar el consum d’aliments que provoquen flatulències (fesols, bròquil, col…etc) si li causen problemes.

• Evitar l’alcohol i el tabac perquè irriten el recobriment del colon i estómac.

• Quan es presenti el malestar intestinal, començar a fer dieta tova.

• Per millorar els gasos, es pot prendre carbó vegetal, el qual es ven a les dietètiques.

• Important fer exercicis, especialment d’estiraments i nadar o caminar.

• Comprovar si té al.lèrgies alimentaries.

• Mastegar bé els aliments i no menjar fins a quedar-se fart.

• Fer exercicis de respiració profunda i evitar l’estrés.

• Utilitzar peces de vestir amples que no apretin a la cintura.

• No es recomana estirar-se immediatament després dels àpats, millor esperar entre una i dues hores.

• Alguns complements de fitoteràpia el poden ajudar a reduir els símptomes: alfals, aloe vera, matafaluga, til.la, menta…entre d’altres.

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, sempre em pots contactar!

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s