Com sobreviure als àpats de Nadal sense guanyar quilos?

Ja tenim aquí el Nadal i comencem amb els àpats festius; els sopars d’empresa, els àpats amb els amics, amb la família, amb els amics de classe…etc.

Per tant és important preparar-se per  tal que el pes i els paràmetres com la glucosa, el colesterol i la tensió arterial, entre d’altres, no s’alterin.

Els aliments presents durant l’època nadalenca són molt calòrics i són dies de fer grans àpats.

A continuació tens un llistat de consells que pots seguir per aquesta època nadalenca:

  •  No et saltis cap àpat, així podràs controlar millor el que menges.
  •  No vagis amb gana en els àpats festius. Pren una peça de fruita o una pastanaga abans del àpats.
  •  Menja amb tranquilitat i a poc a poc, mastegant bé els aliments.
  •  No compris dolços abans de començar les festes. Planifica la compra,  que sempre estigui present la fruita i verdura en el rebost.
  • Congela les sobres i regala els dolços per a no tenir la temptació de menjar-los un cop finalitzades les festes.
  •  Si hi ha pica-pica, posa els aliments més aconsellats en el teu plat.
  • Limitar les begudes refrescant i alcohòliques. Si hi ha aperitius  preferir aigua, suc de tomàquet, cervesa sense alcohol, refrescos light, aigua amb gas, gasosa amb edulcorants, etc.
  • Controla la quantitat d’aliments amb alt contingut en greix que s’inclouen en la preparació d’aquests plats especials, per exemple: fruits secs, fruita dessecada com prunes, panses, dàtils, dolços, aperitius, alcohol, dolços, bombons, torrons,etc.
  • Compte amb les salses elaborades amb ingredients greixosos i calòrics, prefereixi les salses elaborades amb tomàquet ratllat natural o salses elaborades amb iogurt desnatat. Controla la quantitat de salses i oli que requereix per a cuinar. Utilitzi una cullerada per a cada persona.
  • Utilitza herbes i espècies aromàtiques en les condimentacions per disminuir l’aport de calories.
  • Recorda que els polvorons, torrons, mantecades, etc  són molt calòrics,  rics en sucres i greixos. Evita el seu consum i prefereix fruita de postres, pinya natural o bé envasada en el seu suc natural, macedònia, magrana…
  • Compte amb el sobretaula. Per a no fer picoteig és recomanable prendre una infusió.
  • Renta’t les dents després del àpats i si pot ser amb una pasta dentrífica de sabor intens.
  • La resta dels dies, augmenta les amanides, verdures, llegums, iogurts i fruita.
  • Augmenta l’exercici els dies festius, com per exemple anar a caminar després dels àpats.

Ara només em queda, DESITJAR-VOS UNES MOLT BONES FESTES DE NADAL!
Pel pròxim dilluns us portaré més recomanacions i un menú  especial de Nadal.

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s