Saps si tens diabetis?

Día-Mundial-de-la-Diabetes-2013

Un any més el 14 de novembre es va celebrar el Dia Mundial de la Diabetis, amb el lema:  CUIDA’T I PROTEGEIX EL TEU FUTUR

Amb aquesta premissa i amb l’objectiu de conèixer el nivell de patir diabetis i a la vegada sensibilitzar de la importància d’un detecció precoç, es va decidit utilitzar un qüestionari reconegut: el Findrisk, un instrument idoni per aconseguir l’objectiu plantejat aquest any 1 de cada 2 persones amb diabetis no sap que la pateix, CONEIXES EL TEU RISC?

Consumo-de-fibras-em-casos-de-diabetes

Al següent enllaç trobareu el qüestionari per imprimir i també per fer-lo on line. És un qüestionari per a les persones que NO SABEN si tenen o no diabetis.  [www.camfic.cat/CAMFiC/Enviaments/Arxius/Dia_Mundial_Diabetis.aspx]

La campanya d’enguany va tenir com a objectius:

  1. Facilitar l’accés als coneixements bàsics sobre la diabetis a tothom.
  2. Fer palès el fet que els nostres mals hàbits de vida poden posar en risc la nostra salut.
  3. Eliminar l’estigma i la discriminació que pateixen les persones amb diabetis.
  4. Implicar en els objectius esmentats a tota la societat.

L’alimentació és un dels pilars fonamentals en el tractament de la diabetis, d’aquí donada la importància de dur a terme una educació alimentaria personalitzada supervisada per un dietista-nutricionista especialitzat.

A continuació us deixo algunes recomanacions nutricionals generals a tenir en compte:

  • Para mejorar el control del azúcar en sangre respetar los horarios de las comidas cada día, realizar de 4 a 5 comidas al día.
  • Controlar la ingesta de los alimentos ricos en azúcares: azúcar,  miel, zumos de fruta, bebidas azucaradas, dulces, caramelos, helados, bollería, chocolate, frutas en almíbar….
  • Seguir una dieta rica en fibra.
  • Evitar las frutas secas: pasas, .- Preferir la ingesta de grasas saludables en vez de grasas saturadas  (carnes muy grasas, cordero, butifarra, salchichas, pato…, embutidos muy grasos, leche y yogures enteros, quesos muy grasos, crema de leche, mantecas….)
  • Beber agua como bebida principal. En caso de consumir refrescos: preferir las bebidas light, o gaseosas elaboradas con edulcorantes. Para endulzar alimentos/bebidas se recomienda utilizar edulcorantes naturales o artificiales (sacarina, aspartamo, acesulfameK, stevia…)
  • Moderar el consumo de alcohol y café y utilizar sal con moderación.
  •  A la hora de cocinar preferir cocciones ligeras y evitar los fritos, rebozados, cocidos y guisados muy grasos y salsas con mucha grasa.
  • No es necesaria la ingesta de productos especiales denominados como “tolerado por diabéticos, “sin azúcar añadido”…). De todos modos consultar a su especialista-dietista para poder interpretar las etiquetas nutricionales de estos alimentos.

RECORDA: Si necessites consell nutricional totalment personalitzat, em pots contactar!

Anuncios

Què n'opines?

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s